Test opon zimowych i wielosezonowych 2024
- BogdanK
- Posty: 13169
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Test opon zimowych i wielosezonowych 2024
Test opon zimowych i wielosezonowych - 2024
Tygodnik Motor przeprowadził testy: 8 opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17 oraz 9 opon wielosezonowych w rozmiarze 235/60 R18.
Opony testowano;
> na ośnieżonej nawierzchni: droga hamowania z 50 km/h, trakcja (siła napędowa) i jazda po torze na czas,
> jazda po mokrej nawierzchni: jazda po torze na czas, droga hamowania ze 100 km/h, jazda po mokrym okręgu, aquaplaning wzdłużny i poprzeczny,
> jazda po suchej nawierzchni: droga hamowania ze 100 km/h, właściwości jezdne, głośność zewnętrzna przy 50 km/h, opory toczenia i jazda po torze na czas.
Poniżej klasyfikacja końcowa opon wg zajętego miejsca w teście;
Opony zimowe:
1. Continental WinterContact TS 870 – zwycięzca testu, najwyższy poziom bezpieczeństwa.
2. Goodyear UltraGrip Performance 3 – godna polecenia, najwyższe parametry na mokro i sucho.
3. Nokian Snowproof 2 – godna polecenia, wysokie parametry, niskie opory toczenia.
4. Yokohama BluEarth Winter V906 – godna polecenia, dobry stosunek jakości do ceny.
5. Falken Eurowinter HS02 Pro.
6. Dębica Frigo HP2.
7. Imperial Snowdragon Uhp.
8. Zeetex WH 1000 – dobre tylko na suchym asfalcie.
Opony wielosezonowe:
1. Michelin CrossClimate 2 SUV – zwycięzca testu, najwyższe parametry w różnych warunkach.
2. Continental AllSeasonContact 2 – godna polecenia, wysokie parametry w różnych warunkach.
3. Bridgestone Turanza All Season 6 – godna polecenia, wysokie parametry w różnych warunkach.
4. Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-3.
5. Falken EuroAll Season AS220 Pro – dobry stosunek jakości do ceny.
6. Vredestein Quatrac Pro+.
7. Dębica Navigator 3.
8. Kleber Citilander.
9. Imperial All Season Driver – dobre tylko na suchej nawierzchni.
- źródło: Motor
Tygodnik Motor przeprowadził testy: 8 opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17 oraz 9 opon wielosezonowych w rozmiarze 235/60 R18.
Opony testowano;
> na ośnieżonej nawierzchni: droga hamowania z 50 km/h, trakcja (siła napędowa) i jazda po torze na czas,
> jazda po mokrej nawierzchni: jazda po torze na czas, droga hamowania ze 100 km/h, jazda po mokrym okręgu, aquaplaning wzdłużny i poprzeczny,
> jazda po suchej nawierzchni: droga hamowania ze 100 km/h, właściwości jezdne, głośność zewnętrzna przy 50 km/h, opory toczenia i jazda po torze na czas.
Poniżej klasyfikacja końcowa opon wg zajętego miejsca w teście;
Opony zimowe:
1. Continental WinterContact TS 870 – zwycięzca testu, najwyższy poziom bezpieczeństwa.
2. Goodyear UltraGrip Performance 3 – godna polecenia, najwyższe parametry na mokro i sucho.
3. Nokian Snowproof 2 – godna polecenia, wysokie parametry, niskie opory toczenia.
4. Yokohama BluEarth Winter V906 – godna polecenia, dobry stosunek jakości do ceny.
5. Falken Eurowinter HS02 Pro.
6. Dębica Frigo HP2.
7. Imperial Snowdragon Uhp.
8. Zeetex WH 1000 – dobre tylko na suchym asfalcie.
Opony wielosezonowe:
1. Michelin CrossClimate 2 SUV – zwycięzca testu, najwyższe parametry w różnych warunkach.
2. Continental AllSeasonContact 2 – godna polecenia, wysokie parametry w różnych warunkach.
3. Bridgestone Turanza All Season 6 – godna polecenia, wysokie parametry w różnych warunkach.
4. Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-3.
5. Falken EuroAll Season AS220 Pro – dobry stosunek jakości do ceny.
6. Vredestein Quatrac Pro+.
7. Dębica Navigator 3.
8. Kleber Citilander.
9. Imperial All Season Driver – dobre tylko na suchej nawierzchni.
- źródło: Motor
- Halik
- Posty: 60470
- Rejestracja: 23 paź 2015, 08:50
- Marka samochodu: BMW E39 Touring/JunakRS125Pro
- Lokalizacja: PSZ
- Podziękował;: 157 razy
- Otrzymał podziękowań: 166 razy
- Znak zodiaku:
- Kontakt:
Test opon zimowych i wielosezonowych 2024
Continental AllSeasonContact 2 – godna polecenia, wysokie parametry w różnych warunkach - teraz zainwestowałem w takie. Zobaczymy jak będą się sprawować w E39 

- sebap
- Administrator
- Posty: 58456
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 184 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
- Znak zodiaku:
Test opon zimowych i wielosezonowych 2024
Kurde, tylny napęd na wielosezonie? Nie masz z tyłu głowy, że Ci może psikusa zrobić?
- Halik
- Posty: 60470
- Rejestracja: 23 paź 2015, 08:50
- Marka samochodu: BMW E39 Touring/JunakRS125Pro
- Lokalizacja: PSZ
- Podziękował;: 157 razy
- Otrzymał podziękowań: 166 razy
- Znak zodiaku:
- Kontakt:
Test opon zimowych i wielosezonowych 2024
Kumpel jeździł zimą na letnich i nie miał większych problemów. Ja jeździłem na zimówkach i wielosezonowych i większej różnicy w przyczepności nie widzę.