Strona 1 z 7

Ogumienie

: 06 cze 2014, 17:39
autor: Scelena

Re: Ogumienie

: 06 cze 2014, 21:39
autor: Scelena

Re: Ogumienie

: 18 paź 2014, 09:30
autor: Scelena
Co oznaczają symbole na etykiecie

Mamy etykietę na każdej nowej oponie – na wzór tych,które spotyka się na pralkach, lodówkach i innym sprzęcie AGD. Zielony kolor i literka A – dobrze, B lub C – gorzej, żółty pasek i literka E – jeszcze gorzej, G na czerwonym polu – bardzo źle!

Niestety, nawet twórcy tej etykiety przyznają, że nie mówi ona o wszystkich właściwościach opony.

Obrazek

Czytajcie >>> http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/o ... pony/vkz2e

Re: Ogumienie

: 10 lis 2014, 19:55
autor: Mysza
Właśnie, muszę się rozglądnąć za letnimi oponkami, minimum szt. 2. Tak myślę w co by zainwestować, żeby było dobrze w zakresie cena jak i jakość. Miszelinki odpadają, ani mój małż ani ojciec nie byli z nich zadowoleni. Żadnych nalewajek czy jak im tam.

Re: Ogumienie

: 10 lis 2014, 20:17
autor: Scelena
Ja też za konkretnymi letniakami wiosną muszę się rozejrzeć . Mam wielosezonowe Goodyear a zimówki jakieś fajne asymetryczne , cichusieńkie tylko nie wiem jakiej firmy. Jak pojechałam na przegląd w tym roku w czerwcu to dwóch gości zwróciło mi uwagę na opony , że mam nie zimowe ...

Kiedyś zwracano uwagę na protektor a teraz ?? sama nie wiem czy się tym przejmować . I te i te są w dobrym stanie bo mało jeżdżę . Mam dobre opony to po co mi wymieniać ?? bo taka moda ??

Re: Ogumienie

: 10 lis 2014, 20:32
autor: Mysza
Musisz spojrzeć po 1 na wiek opon, ileś tam lat mogą wytrzymać, potem coś się może stać, np. druty mogą powyłazić. Drugie to ta kolorowa nalewka na środku bieżnika, jak oponka jest zdarta do tej nalewajki to nie ma co, właściwie wtedy jeździmy na slickach ;) Moje dwie letnie właśnie są tak już zdarte i muszę wymienić.
Tutaj jest opisane jak sprawdzić wiek opony.

Goodyeary dobre oponki, były przy jednym z poprzednich autek i byłam zadowolona.
Co na pewno to Dębica Snowpro są bardzo głośne, no ale cena była atrakcyjna jak kupowaliśmy nówki.

Re: Ogumienie

: 11 lis 2014, 08:24
autor: jotjot
Mysza pisze: Dębica Snowpro
Snowpro to Kormoran (czyli polski Michelin), a z Dębicy zimówka to Frigo

Re: Ogumienie

: 11 lis 2014, 09:06
autor: Mysza
Oj czepiasz się <lol2> Snowpro i już <lol2> A skoro Kormoran to Michelin to pewnie dlatego tak ładnie jechały przy hamowaniu na mokrej nawierzchni ;)

Re: Ogumienie

: 29 lis 2014, 14:52
autor: Mysza
Probasek też dostał zimowe laczki. Niestety to już ich ostatni sezon.

Re: Ogumienie

: 22 paź 2015, 07:35
autor: Scelena
Obrazek
Jak przechowywać opony?
Wpływ na starzenie opon ma głównie eksploatacja, a nie czas magazynowania. Jednak dla własnego bezpieczeństwa i trwałości naszych opon zwracajmy uwagę, jak je przechowywać. Nie składujmy ich byle jak i byle gdzie, żeby tylko zajmowały mało miejsca.

Jak przygotować opony do przechowywania?

Przed zdjęciem opon trzeba zaznaczyć ich aktualne pozycje na osiach (Lewy Przód-Prawy Przód, Lewy Tył-Prawy Tył, co pozwoli na rotację ich pozycji w pojeździe (z przedniej osi na tylną) w celu zrównoważenia stopnia zużycia.

Następnie koniecznie trzeba je umyć (felgi również, jeśli przekładamy całe koło) używając do tego letniej wody z szamponem samochodowym oraz gąbki lub szczotki. Ważna uwaga – przy korzystaniu z myjki ciśnieniowej trzeba zachować odległość co najmniej 30 cm od mytej opony, żeby jej nie uszkodzić.

Po umyciu nie można zapomnieć o ich wytarciu, żeby zapobiec korozji.

Ostatni krok to obowiązkowe przejrzenie bieżnika i usunięcie z rowków kamieni i wszystkich śmieci.

Ciśnienie w przechowywanych kołach powinno być takie same, jak podczas eksploatacji – tę informację znajdziemy w instrukcji naszego samochodu lub na naklejce na dole środkowego słupka.

Przechowywanie opon bez felg
Obrazek
Opony bez felg muszą być ustawione pionowo na bieżniku i przynajmniej raz na miesiąc obracane o 90 stopni. Idealnie byłoby, gdyby opony znajdowały się na specjalnie do tego przeznaczonych stojakach, co pozwoli im znaleźć się kilka centymetrów nad ziemią.
Przechowywanie opon z felgami
Obrazek
Opony z felgami powinny być ułożone w stos, jedna na drugiej, przy czym również trzeba zmieniać kolejność ich ułożenia raz na 4 tygodnie. Nie powinno się ich przechowywać w pozycji pionowej, ponieważ mogą się odkształcić pod wpływem ciężaru obręczy. Nie można również kłaść ciężkich przedmiotów na stosie opon.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/j ... zx2c#fp=as

Re: Ogumienie

: 22 paź 2015, 11:16
autor: SylVWia
To też istotna informacja dla kogoś kto kupuje "używki" (jak ja) - warto zwrócić uwagę jak były przechowywane, bo można się zdziwić

Re: Ogumienie

: 04 mar 2016, 21:26
autor: Scelena
Opony typu run-flat uznanej firmy, w dodatku o wzmocnionych ścianach bocznych i z systemem PAX powoduje, że "przy braku powietrza ciężar auta opiera się na elastycznym pierścieniu zamontowanym na obręczy, który zapobiega jednocześnie zsunięciu się opony. Teoretycznie można przejechać w ten sposób do 50 km z prędkością nie przekraczającą 80 km/h"



Na takiej kapeć nie straszny .

Re: Ogumienie

: 12 kwie 2016, 09:41
autor: Scelena
f2f0d71a03adc1753e4450bbf95f226d.jpeg
Test opon letnich w rozmiarze 205/55 R 16 - które opony letnie najlepiej wybrać?

Oferta jest bogata jak nigdy, a kierowcy mają kłopot z wyborem właściwego modelu. Na szczęście jest przecież nasz coroczny wielki test! Tym razem testujemy opony letnie w rozmiarze 205/55 R 16

Wiosna, czyli czas wymiany opon na letnie. Właściciele warsztatów już zacierają ręce, producenci opon szykują ofensywę reklamową w radiu, telewizji oraz internecie, a kierowcy mają mętlik w głowie. Co wybrać? Które opony najlepiej sprawdzą się na suchym, a które podczas deszczu? O tym za chwilę. Zacznijmy od kilku (ważnych) słów teorii.
Kwiecień to już najwyższy czas, żeby ściągnąć zimówki. Przede wszystkim chodzi o bezpieczeństwo – wasze i innych. Wraz ze wzrostem temperatury opona zimowa szybko traci swoją sztywność. A to pogarsza własności jezdne i – co najgroźniejsze! – znacząco wydłuża drogę hamowania.

Obrazek

Awaryjne hamowanie na mokrym (z 80 km/h) i suchym asfalcie (ze 100 km/h)
Tym razem do testu przystąpiło 50 modeli w rozmiarze 205/55 R 16. Po pierwszej konkurencji – czyli próbie hamowania – do dalszych badań zakwalifikowaliśmy 15 najlepszych. 10 najgorszych w tej konkurencji opon śmiało możemy nazwać niebezpiecznymi. Wśród nich znalazł się, niestety, popularny w Polsce Kormoran, który na suchej nawierzchni co prawda wypadł całkiem przyzwoicie, ale na mokrej potrzebował aż o ponad 10 m więcej (!) niż najlepsi w tej dziedzinie.

Przeczytajcie całość >>> https://www.youtube.com/watch?v=pjHpQWPGgaU

Re: Ogumienie

: 12 kwie 2016, 09:56
autor: sebap
My mamy Uniroyal RainSport ale 215/65 R16 i faktycznie to dobre opony ( w tabeli 4 miejsce).

Re: Ogumienie

: 12 kwie 2016, 10:12
autor: Mysza
Ja się przymierzam do tych z 2 miejsca, ale tylko do dwóch, bo dwie mam dobre. Czekam na premię <lol2>