Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
- Scelena
- Posty: 145417
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 220 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Jaki silnik wybrać? Diesel, benzyna a może hybryda? Zobaczcie nasze podpowiedzi Jakimi kryteriami kierujecie się wybierając samochód?
- Scelena
- Posty: 145417
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 220 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
- Znak zodiaku:
Re: Jaki silnik wybrać? Diesel, benzyna a może hybryda?
Auto z instalacją LPG
W Polsce jeździ już około dwóch milionów ośmiuset tysięcy samochodów z instalacjami gazowymi i takich aut ciągle przybywa. Ceny oleju napędowego nie są już atrakcyjne i wielu kierowców decyduje się na zakup auta z silnikiem benzynowym, a potem na założenie gazu. Co oczywiste, również na rynku wtórnym pojawia się mnóstwo aut z instalacjami LPG. Dla wielu to świetna okazja, bo auto jest już „zagazowane”, czyli będzie jeździć tanio , bez konieczności wydawania kilku tysięcy złotych na założenie instalacji. Ale uwaga, może się zdarzyć, że instalacje jest kiepskiej jakości, albo została sprowadzona razem z autem z zagranicy i może się okazać że nie ma gdzie jej serwisować. Wtedy zamiast korzyści z taniej jazdy mamy wydatki i to czasem całkiem spore.
http://blog.motoraporter.com/jak-kupowa ... lacja-lpg/
W Polsce jeździ już około dwóch milionów ośmiuset tysięcy samochodów z instalacjami gazowymi i takich aut ciągle przybywa. Ceny oleju napędowego nie są już atrakcyjne i wielu kierowców decyduje się na zakup auta z silnikiem benzynowym, a potem na założenie gazu. Co oczywiste, również na rynku wtórnym pojawia się mnóstwo aut z instalacjami LPG. Dla wielu to świetna okazja, bo auto jest już „zagazowane”, czyli będzie jeździć tanio , bez konieczności wydawania kilku tysięcy złotych na założenie instalacji. Ale uwaga, może się zdarzyć, że instalacje jest kiepskiej jakości, albo została sprowadzona razem z autem z zagranicy i może się okazać że nie ma gdzie jej serwisować. Wtedy zamiast korzyści z taniej jazdy mamy wydatki i to czasem całkiem spore.
http://blog.motoraporter.com/jak-kupowa ... lacja-lpg/
- Scelena
- Posty: 145417
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 220 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
- Znak zodiaku:
Re: Jaki silnik wybrać? Diesel, benzyna, LPG a może hybryda
Jakie auta mają lepsze osiągi i są tańsze w eksploatacji? Do tej pory wybieraliśmy między benzyną, dieslem i gazem. Teraz na rynek wkracza hybryda. Na co zwracać uwagę, wybierając samochód?
Hybryda idealna?
Auta hybrydowe łączą najlepsze cechy, które oferują pojazdy napędzane tradycyjnie. Mają dobre osiągi, są ciche, zrywne, mało palą. Mają też – jak diesle – wysoki moment obrotowy. Silnik pracuje elastycznie. Dzięki zasilaniu prądem i benzyną, auto ma duży zasięg, a rachunki za paliwo są niższe niż w samochodach na gaz. Mimo, że auto jest cięższe, bo ma dodatkowe akumulatory i podwójny napęd.
Co daje hybrydzie moc?
Oprócz nowoczesnego napędu, znaczenie mają opony o niskich oporach toczenia, lekkobieżne oleje, bezstopniowe skrzynie biegów oraz lekkie materiały w nadwoziu i wykończeniu kabiny. Niestety, to wszystko sprawia, że hybrydy są… drogie. Skomplikowana budowa powoduje, że trudno je naprawiać poza autoryzowanymi stacjami.
W Polsce zakup hybrydy nie jest premiowany dopłatami z budżetu czy ulgami podatkowymi, jak np. w USA czy w niektórych krajach Europy Zachodniej. Inwestycja ok. 100 tysięcy złotych przy obecnych cenach paliwa może się więc szybko nie zwrócić.
Samochód hybrydowy - wady i zalety
http://motoraporter.com/
Instalacja gazowa – na każdą kieszeń?
Instalacja gazu w aucie lub zakup samochodu z instalacją fabryczną są bardziej na naszą kieszeń. Na rynku jest wiele typów instalacji. Nie kieruj się przy wyborze wyłącznie ceną, bo warto zainwestować więcej, by mieć lepsze technicznie rozwiązanie. Najdroższe i najnowocześniejsze są instalacje z wtryskiem gazu. Te niestety nie nadają się do wszystkich modeli aut.
Gaz nie nadaje się również do niektórych nowoczesnych samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny (silniki typu GDI, TFSI, DISI). Montaż oznaczałby kosztowne zmiany w konstrukcji silnika i ryzykiem jego uszkodzenia.
Weź pod uwagę swoje potrzeby eksploatacyjne. W małym samochodzie, przy miejskiej jeździe, instalacja gazowa nie wygeneruje dużych oszczędności! Jeśli jednak dużo jeździsz koszty paliwa znacznie spadną. Im większy i droższy w eksploatacji samochód, tym większe oszczędności po zainstalowaniu gazu. Pamiętaj jednak, że samochód pali go więcej niż benzyny, bo gaz ma niższą kaloryczność niż etylina.
Musisz liczyć się z minimalnym spadkiem osiągów, choć nie zawsze! Praca silnika bywa cichsza, co przekłada się na komfort jazdy. Po montażu instalacji LPG musisz co roku dokonywać badań technicznych oraz przeglądów samej instalacji gazowej.
Nie wszyscy wiedzą, że „zagazować” można też diesla. Opłaca się to w pojazdach użytkowych. Producenci instalacji LPG dla diesli podają, że np. dla autokaru zużywającego 30 l ON na 100 km, instalacja autogazu powoduje spadek średniego spalania ropy nawet o 10 l, przy jednoczesnym zużyciu 5-10 l LPG.
Kiedy opłaca się auto na gaz?
http://www.auto-swiat.pl/
Moc na długie dystanse
Diesel sprawdza się przy przebiegach powyżej 20 tys. km rocznie, szczególnie w autach terenowych i dostawczych. Dziś jednak montuje się takie silniki nawet w sportowych modelach i luksusowych limuzynach. W zakupie auto na ropę bywa droższe niż benzynowe, choć wielu producentów oferuje promocje „diesel w cenie benzyny”. Wyróżnia go duży zasięg i elastyczność.
Niestety, nowoczesne silniki diesla są skomplikowane, awaryjne i trudne do naprawy. Problemy z turbosprężarkami, układami recyrkulacji spalin, filtrów cząstek stałych to typowe bolączki ich właścicieli. Jeśli masz diesla, przestrzegaj terminów przeglądów.
Tradycyjnie, czyli benzyna
Codziennie jeździsz tylko blisko do szkoły i pracy, czasem dalej i raz do roku wyjeżdżasz na wczasy? Pomyśl o benzynie i naucz się jeździć ekonomicznie. Mimo, że samo paliwo jest drogie, to eksploatacja samochodu, łatwość serwisu, koszt części mogą to zrekompensować.
http://www.dajemyrade.pl/artykul/diesel ... gn=october
Hybryda idealna?
Auta hybrydowe łączą najlepsze cechy, które oferują pojazdy napędzane tradycyjnie. Mają dobre osiągi, są ciche, zrywne, mało palą. Mają też – jak diesle – wysoki moment obrotowy. Silnik pracuje elastycznie. Dzięki zasilaniu prądem i benzyną, auto ma duży zasięg, a rachunki za paliwo są niższe niż w samochodach na gaz. Mimo, że auto jest cięższe, bo ma dodatkowe akumulatory i podwójny napęd.
Co daje hybrydzie moc?
Oprócz nowoczesnego napędu, znaczenie mają opony o niskich oporach toczenia, lekkobieżne oleje, bezstopniowe skrzynie biegów oraz lekkie materiały w nadwoziu i wykończeniu kabiny. Niestety, to wszystko sprawia, że hybrydy są… drogie. Skomplikowana budowa powoduje, że trudno je naprawiać poza autoryzowanymi stacjami.
W Polsce zakup hybrydy nie jest premiowany dopłatami z budżetu czy ulgami podatkowymi, jak np. w USA czy w niektórych krajach Europy Zachodniej. Inwestycja ok. 100 tysięcy złotych przy obecnych cenach paliwa może się więc szybko nie zwrócić.
Samochód hybrydowy - wady i zalety
http://motoraporter.com/
Instalacja gazowa – na każdą kieszeń?
Instalacja gazu w aucie lub zakup samochodu z instalacją fabryczną są bardziej na naszą kieszeń. Na rynku jest wiele typów instalacji. Nie kieruj się przy wyborze wyłącznie ceną, bo warto zainwestować więcej, by mieć lepsze technicznie rozwiązanie. Najdroższe i najnowocześniejsze są instalacje z wtryskiem gazu. Te niestety nie nadają się do wszystkich modeli aut.
Gaz nie nadaje się również do niektórych nowoczesnych samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny (silniki typu GDI, TFSI, DISI). Montaż oznaczałby kosztowne zmiany w konstrukcji silnika i ryzykiem jego uszkodzenia.
Weź pod uwagę swoje potrzeby eksploatacyjne. W małym samochodzie, przy miejskiej jeździe, instalacja gazowa nie wygeneruje dużych oszczędności! Jeśli jednak dużo jeździsz koszty paliwa znacznie spadną. Im większy i droższy w eksploatacji samochód, tym większe oszczędności po zainstalowaniu gazu. Pamiętaj jednak, że samochód pali go więcej niż benzyny, bo gaz ma niższą kaloryczność niż etylina.
Musisz liczyć się z minimalnym spadkiem osiągów, choć nie zawsze! Praca silnika bywa cichsza, co przekłada się na komfort jazdy. Po montażu instalacji LPG musisz co roku dokonywać badań technicznych oraz przeglądów samej instalacji gazowej.
Nie wszyscy wiedzą, że „zagazować” można też diesla. Opłaca się to w pojazdach użytkowych. Producenci instalacji LPG dla diesli podają, że np. dla autokaru zużywającego 30 l ON na 100 km, instalacja autogazu powoduje spadek średniego spalania ropy nawet o 10 l, przy jednoczesnym zużyciu 5-10 l LPG.
Kiedy opłaca się auto na gaz?
http://www.auto-swiat.pl/
Moc na długie dystanse
Diesel sprawdza się przy przebiegach powyżej 20 tys. km rocznie, szczególnie w autach terenowych i dostawczych. Dziś jednak montuje się takie silniki nawet w sportowych modelach i luksusowych limuzynach. W zakupie auto na ropę bywa droższe niż benzynowe, choć wielu producentów oferuje promocje „diesel w cenie benzyny”. Wyróżnia go duży zasięg i elastyczność.
Niestety, nowoczesne silniki diesla są skomplikowane, awaryjne i trudne do naprawy. Problemy z turbosprężarkami, układami recyrkulacji spalin, filtrów cząstek stałych to typowe bolączki ich właścicieli. Jeśli masz diesla, przestrzegaj terminów przeglądów.
Tradycyjnie, czyli benzyna
Codziennie jeździsz tylko blisko do szkoły i pracy, czasem dalej i raz do roku wyjeżdżasz na wczasy? Pomyśl o benzynie i naucz się jeździć ekonomicznie. Mimo, że samo paliwo jest drogie, to eksploatacja samochodu, łatwość serwisu, koszt części mogą to zrekompensować.
http://www.dajemyrade.pl/artykul/diesel ... gn=october
- Scelena
- Posty: 145417
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 220 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
- Znak zodiaku:
Re: Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?

10 faktów - Wszystko co warto wiedzieć o benzynie
Zastanawialiście się kiedyś co składa się na cenę benzyny, ile kosztuje jej produkcja, jaka jest jej kaloryczność? Odpowiedzi mogą być zaskakujące
http://www.auto-swiat.pl/porady/10-fakt ... ynie/4v1qb
- Scelena
- Posty: 145417
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 220 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
- Znak zodiaku:
Re: Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Mysza w jakimś wątku poruszyła temat przeglądów aut z instalacją gazową . Możecie tutaj napisać co i jak ? I czego najbardziej pilnować ?
- sebap
- Administrator
- Posty: 57713
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 180 razy
- Otrzymał podziękowań: 215 razy
- Znak zodiaku:
Re: Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Ale przegląd w jakim sensie? Wiadomo, że na SKP zapłacimy 61 zł więcej niż za auto bez gazu.
- sebap
- Administrator
- Posty: 57713
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 180 razy
- Otrzymał podziękowań: 215 razy
- Znak zodiaku:
Re: Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Samemu, nie mając interfejsu to można właśnie tylko filtry wymienić. Filtr fazy ciekłej jest przed reduktorem pod tą szarą pokrywką (w większości aut z sekwencją)
.
Filtr fazy lotnej jest na grubym wężu między reduktorem a wtryskiwaczami
.
Zdjęcia oczywiście poglądowe.
FFC musi pasować pod konkretną obudowę danego producenta i najlepiej kupić od razu z oringami bo na starych może się gaz ulatniać. FFL najlepiej kupić w takiej obudowie takiej jak na zdjęciu powyżej a później wymieniać sam wkład.
Wkład polecam z włókna szklanego. Wygląda mniej więcej tak

FFL z włókna szklanego najlepiej filtruje ale (co chyba oczywiste) jest najdroższy. Można też zamontować tańszy wkład poliestrowy (ciutkę się różni wyglądem no i ceną)
.
Można też założyć filtr papierowy (najtańszy i wkłady rzadko się zdarzają) ale nie polecam bo ten to pomaga tyle co umarłemu kadzidło.
Nie kręci się ciśnieniem na reduktorze bez podglądu w program do obsługi sterownika bo mogą się dziać hocki klocki.
Możemy też sami wyczyścić listwę wtryskową ale to już zaawansowani userzy
.
Mam nadzieję, że wystarczająco objaśniłem.

Filtr fazy lotnej jest na grubym wężu między reduktorem a wtryskiwaczami

Zdjęcia oczywiście poglądowe.
FFC musi pasować pod konkretną obudowę danego producenta i najlepiej kupić od razu z oringami bo na starych może się gaz ulatniać. FFL najlepiej kupić w takiej obudowie takiej jak na zdjęciu powyżej a później wymieniać sam wkład.
Wkład polecam z włókna szklanego. Wygląda mniej więcej tak

FFL z włókna szklanego najlepiej filtruje ale (co chyba oczywiste) jest najdroższy. Można też zamontować tańszy wkład poliestrowy (ciutkę się różni wyglądem no i ceną)

Można też założyć filtr papierowy (najtańszy i wkłady rzadko się zdarzają) ale nie polecam bo ten to pomaga tyle co umarłemu kadzidło.
Nie kręci się ciśnieniem na reduktorze bez podglądu w program do obsługi sterownika bo mogą się dziać hocki klocki.
Możemy też sami wyczyścić listwę wtryskową ale to już zaawansowani userzy

Mam nadzieję, że wystarczająco objaśniłem.
- Mysza
- Moderator
- Posty: 22083
- Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
- Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
- Lokalizacja: Bydzia
- Podziękował;: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 117 razy
- Znak zodiaku:
Re: Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
To napisz jeszcze, co ile takie coś się wymienia. Dla mnie taka samodzielna wymiana to oszczędność przede wszystkim czasu, bo moi gazole mają zarąbistą opinię i wiecznie u nich pełno chętnych. Ciężko się dopchać.
No i z tego, co wiem, przy lpg należy częściej wymieniać świece i kable WN.
No i z tego, co wiem, przy lpg należy częściej wymieniać świece i kable WN.
- sebap
- Administrator
- Posty: 57713
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 180 razy
- Otrzymał podziękowań: 215 razy
- Znak zodiaku:
Re: Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Ja wymieniam co 10tys. Mówią, że to za często ale nie kosztują dużo a oszczędza się później na regeneracji reduktora i czyszczeniu wtryskiwaczy. Co do kabli to nic mi nie wiadomo (bo niby dlaczego) a świece trochę częściej bo gaz spala się w wyższej temperaturze i elektrody szybciej się wypalają.
- Mysza
- Moderator
- Posty: 22083
- Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
- Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
- Lokalizacja: Bydzia
- Podziękował;: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 117 razy
- Znak zodiaku:
Re: mChat
Mój mąż dzwonił do gazoli. Ponoć brc ma wadliwą membranę w parowniku, na gwarancji by wymienili za free, ale bez to bagatela 250zł a nie wiadomo czy jeszcze coś nie dojdzie 

- sebap
- Administrator
- Posty: 57713
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 180 razy
- Otrzymał podziękowań: 215 razy
- Znak zodiaku:
Re: mChat
Ja mam to samo z reduktorem BRC ale jeśli ma się chęci to można to zrobić za parę złotych. Dosłownie parę. Jeśli jesteś zainteresowana to wyjaśnię.
- sebap
- Administrator
- Posty: 57713
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 180 razy
- Otrzymał podziękowań: 215 razy
- Znak zodiaku:
Re: mChat
Ja u siebie zrobiłem włącznik w kabinie i od niego poprowadziłem przewód 2 żyłowy reduktora. Przy reduktorze rozciąłem kabel plusowy przy elektrozaworze i teraz po przyjeździe wieczorem do domu (gdy już wiemy, że nigdzie nie pojedziemy) żona wyłącza prąd. Gaz za reduktorem wypala się dosłownie parę sekund i auto przechodzi na benzynę. Wtedy gasi auto. Rano przy odpalaniu żona włącznikiem włącza prąd i gaz dochodzi do reduktora. Zrobiłem to już przed zimą i sprawdza się to doskonale. Może to partyzantka ale skuteczna no i koszt to kupno włącznika i ze 2-3 metry kabla. Ja włącznik umiejscowiłem w oryginalnym panelu sterowania (tego przy lewym kolanie w scenicu). W miejsce zaślepki po prawej stronie wstawiłem taki sam włącznik jak od blokowania tylnych blokowanie szyb i wygląda to estetycznie. Nawet podświetlenie dałęm z tego włącznika, który oryginalnie blokuje tylne szyby.
Zrobiłem tak bo skoro reduktor trzyma ciśnienie to po co go regenerować za grube pieniądze?
Zrobiłem tak bo skoro reduktor trzyma ciśnienie to po co go regenerować za grube pieniądze?