Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
- sebap
- Administrator
- Posty: 56430
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 138 razy
- Otrzymał podziękowań: 186 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Tiaaa a litu do akumulatorów nie ma jak i skąd wydobywać.
- Ocena: 16.67%
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
ProfiAuto.pl
28 lSpiicstloop1ga70da ro el19t:c20 ·
Na ratunek przyjechać musiała laweta. W trakcie interwencji pomocy drogowej policja wyłączyła ulicę z ruchu. Kierowca tłumaczył się, że nie doładował akumulatora, a intensywnie pracujące wycieraczki wyładowały baterię do zera. Tym samym Tesla stała przez 2 godziny na środku skrzyżowania w centrum Katowic i to w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Jeden z internautów zastanawia się – po co ta cała sensacja?! Przecież można było samochód przepchać na chodnik. Okazuje się, że nie w przypadku elektryka. Rozładowanego wtyczkowozu nie da się ruszyć z miejsca. Samochód jest ciężki, a po rozładowaniu automatycznie uruchamia się hamulec postojowy. To chyba czas, kiedy będzie trzeba się przyzwyczajać do takich sytuacji.
- BogdanK
- Posty: 11995
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 163 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Prawdopodobnie za 10 lat nowe samochody będą już tylko elektryki lub hybrydy.
- Arek
- Posty: 58851
- Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
- Marka samochodu: FSO
- Podziękował;: 218 razy
- Otrzymał podziękowań: 124 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
prędzej hybrydy, elektryki okażą się za mało mobilne i za bardzo awaryjne ( pożary )
- Mysza
- Moderator
- Posty: 21860
- Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
- Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
- Lokalizacja: Bydzia
- Podziękował;: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 117 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Jak mi kolega z Holandii opowiedział, w ile sekund jego tesla potrzebuje do setki to mi szczęka opadła. Niecałe 4 sekundy. Uświadomił mnie też, jak takie wyścigi wpływają na trwałość akumulatorów.
- BogdanK
- Posty: 11995
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 163 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Widziałem to w "TVN Turbo" - bardzo mocno wciska w fotel, a na twarzy banan
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Prawda to, że rozruch stacyjką, odpalenie zabiera prawie 10% baterii ?
- sebap
- Administrator
- Posty: 56430
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 138 razy
- Otrzymał podziękowań: 186 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Do rozruchu każdego silnika elektrycznego potrzebne jest zwiększone natężenie prądu więc tak, musi to być więcej prądu.
- Arek
- Posty: 58851
- Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
- Marka samochodu: FSO
- Podziękował;: 218 razy
- Otrzymał podziękowań: 124 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Boguś zgadza się bo największą sprawność maja silniki elektryczne.
Ale moc się nie bierze z niczego.
Dlatego zawsze słabym ogniwem tego typu rozwiązania będą baterie.
Zmniejszenie pojemności akumulatorów powoduje również niska - ujemna temperatura.
Dlatego tez jeśłi nie będzie opcji podmiany pakietu baterii, tylko ładowania tej w aucie - nie będzie to rozwiązanie masowe.
- BogdanK
- Posty: 11995
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 163 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Każdy elektryk ma osobny akumulator, który jest odpowiedzialny za rozruch auta. Jeśli akumulatory trakcyjne elektryka są np. naładowane w 100%, a rozładowany akumulator rozruchowy, to elektryka nie da się uruchomić.
- sebap
- Administrator
- Posty: 56430
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 138 razy
- Otrzymał podziękowań: 186 razy
- Znak zodiaku:
Diesel, benzyna, LPG a może hybryda?
Co do aut elektrycznych. Taki przykład: jedziemy nad morze. Od nas to od 450 do 550 kilometrów, zależy gdzie. Prądu wystarczy na 300km bo auto pełne, ludzie i tobołki. Teraz na stacji po drodze tankuję 2-3 minuty, płace, ewentualnie kawa. Dajmy na to 15 minut max. Ile to będzie przy aucie alektrycznym? Pomyślcie też o tym, że sami z elektrykiem na takiej stacji nie bedziecie więc kolejka murowana. Fajna wizja spędzić na stacji ze 4 godziny, prawda?