Nowości - motoryzacyjne / technicze
- SylVWia
- Moderator
- Posty: 12004
- Rejestracja: 19 mar 2015, 16:01
- Marka samochodu: Opel Omega 2.5 dti
- Lokalizacja: PNT
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Znak zodiaku:
- Kontakt:
Arrinera Hussarya
ten supersamochód to nasza rodzima Polska produkcja! :poland:
W skrócie:
Arrinera Hussarya − supersamochód konstruowany przez polską firmę Arrinera Automotive. Nazwa Hussarya odnosi się do siedemnastowiecznej polskiej kawalerii.
Prace projektowe nad pierwszym polskim supersamochodem rozpoczęto w drugiej dekadzie XXI wieku. Pierwszy prototyp pojazdu zaprezentowano akcjonariuszom i inwestorom firmy Arrinera 9 czerwca 2011 roku, natomiast pierwsza jazda próbna odbyła się niecały miesiąc wcześniej − 17 maja 2011 roku.
Zmianę wyglądu wersji produkcyjnej względem prototypu ogłoszono we wrześniu 2011 roku. Pierwsze szkice zaprezentowano 17 lipca 2012 roku. 3 sierpnia 2012 roku na oficjalnym blogu firmy zaprezentowano komputerową symulację wyglądu wersji produkcyjnej pojazdu.
1 kwietnia 2014 roku zaprezentowano w wersji 3D finalny design samochodu.
Produkcja supersamochodu odbywać się ma w Gliwicach.
WYGLĄD
Pojazd charakteryzuje nadwozie o dynamicznych liniach. Przód samochodu poprowadzono bardzo nisko (przy ziemi). Dwa duże wloty powietrza sprawiają wrażenie dynamicznego chłodzenia hamulców. Pojazd wyposażony zostanie w 20-calowe koła wykonane z metali stopów lekkich, na których założone zostaną opony 245/30 R20 z przodu oraz 325/25 R20 z tyłu.
RAMA I NADWOZIE
Rama pojazdu zaprojektowana została przez Lee Noble’a i została wykonana z wysoko wytrzymałej stali o zróżnicowanym przekroju z uwzględnieniem odpowiedniej wytrzymałości na skręcanie. Rama ma być lekka i charakteryzować się dużą odpornością na odkształcenia. Opcjonalnie nadwozie, wnętrze oraz podłoga samochodu będą mogły zostać wykonane z kompozytów węglowych i kewlarowych. Według producenta wersja produkcyjna ma być wykonana z nowoczesnych materiałów, m.in. aluminium. Aby zwiększyć wytrzymałość lakieru na zarysowania, wykorzystano do jego produkcji grafen.
SILNIK
Arrinera 33 ma być testowana z centralnie umieszczoną najmocniejszą na świecie wolnossącą jednostką benzynową w układzie V8 o pojemności 8.3 litra i mocy ponad 800 KM oraz momencie obrotowym 850 Nm, napędzającą tylną oś pojazdu poprzez 6-biegową manualną lub sekwencyjną skrzynię biegów. Skrzynię biegów wyposażono w elektroniczne sensory oraz mechanizm różnicowy w którym następuje samoczynne dostosowanie rozdziału momentu napędowego na poszczególne koła napędowe, w zależności od współczynnika przyczepności, a także dzięki dodatkowym sensorom w możliwość zautomatyzowania oraz szybką zmianę biegów poprzez łopatki umieszczone przy kole kierownicy. Z obecną 6-biegową skrzynią CIMA osiągnie 367 km/h, natomiast ze skrzynią Albins osiągnie 390 km/h. Z 7-biegową skrzynią CIMA przekroczy 400 km/h. Prędkość maksymalna została ograniczona do 330 km/h ze względu na opony. Stosunek mocy do masy pojazdu wynosi 654KM/t
Pierwszy prototyp pojazdu wyposażony był w silnik diesla od Audi.
OSIĄGI
WYPOSAŻENIE
Standardowe wyposażenie pojazdu obejmować ma m.in. radioodtwarzacz CD/MP z 4 głośnikami oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby, sportowe fotele, obszywaną skórą deskę rozdzielczą, centralny zamek z pilotem, światła do jazdy dziennej, światła mijania oraz światła drogowe wykonane w technologii LED, 3-ramienną sportową kierownicę, klimatyzację manualną, kamerę cofania, czujniki parkowania, skórzaną tapicerkę oraz złącze AUX.
Opcjonalnie pojazd wyposażyć będzie można m.in. w pakiety:
Termowizja − kamera termowizyjna oraz podnoszony ekran LCD
Carbon wnętrze − elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: konsola środkowa, progi wewnętrzne, rączki w drzwiach, obudowa cyferblatów, kierownica, tylne oparcie foteli.
Carbon − elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: lusterka, tylny dyfuzor, osłona silnika.
Carbon premium − elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: pakiet standard + kompletna karoseria wykonana z włókna węglowego.
Carbon mat − wszystkie elementy wykonane z matowego włókna węglowego.
Car audio premium − system 6 głośników wraz ze wzmacniaczem, DVD z nawigacją.
LED − podświetlenie wnętrza kabiny pasażerskiej oraz drzwi za pomocą LED.
Hamulce − powiększone tarcze hamulcowe i zaciski
Tor − czteropunktowe pasy, utwardzone zawieszenie, obniżony profil opon, fotele kubełkowe wykonane z włókna węglowego.
Exclusive − indywidualny kolor nadwozia, detale wnętrza, przeszycia na skórze, elementy z włókna węglowego w jednym z pięciu dostępnych wzorów pokrywane odcieniem podobnym do koloru karoserii.
Wersja limitowana − „Seria 33”
Arrinera zapowiedziała, że planuje produkcję specjalnej wersji supersamochodu Hussarya o nazwie „Seria 33”. Od zwykłej wersji będzie się różnić elementami stylistycznymi wnętrza i nadwozia. Cena egzemplarza w tym wykonaniu nie została jeszcze ujawniona
KONTROWERSJE
W maju 2012 roku dwaj polscy dziennikarze motoryzacyjni zaprezentowali materiał o kulisach produkcji samochodu, w którym dziennikarze portalu moto.pl dowodzą, że prototyp samochodu jest jedynie repliką innych znanych aut. Firma Arrinera Automotive S.A złożyła w tej sprawie pozew do sądu i w dniu 18 czerwca 2014 roku Sąd Apelacyjny w Warszawie przyznał rację firmie Arrinera Automotive S.A. Wyrok jest prawomocny.
Źródło: Wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Arrinera_Hussarya
Aż trudno uwierzyć, że W skrócie:
Arrinera Hussarya − supersamochód konstruowany przez polską firmę Arrinera Automotive. Nazwa Hussarya odnosi się do siedemnastowiecznej polskiej kawalerii.
Prace projektowe nad pierwszym polskim supersamochodem rozpoczęto w drugiej dekadzie XXI wieku. Pierwszy prototyp pojazdu zaprezentowano akcjonariuszom i inwestorom firmy Arrinera 9 czerwca 2011 roku, natomiast pierwsza jazda próbna odbyła się niecały miesiąc wcześniej − 17 maja 2011 roku.
Zmianę wyglądu wersji produkcyjnej względem prototypu ogłoszono we wrześniu 2011 roku. Pierwsze szkice zaprezentowano 17 lipca 2012 roku. 3 sierpnia 2012 roku na oficjalnym blogu firmy zaprezentowano komputerową symulację wyglądu wersji produkcyjnej pojazdu.
1 kwietnia 2014 roku zaprezentowano w wersji 3D finalny design samochodu.
Produkcja supersamochodu odbywać się ma w Gliwicach.
WYGLĄD
Pojazd charakteryzuje nadwozie o dynamicznych liniach. Przód samochodu poprowadzono bardzo nisko (przy ziemi). Dwa duże wloty powietrza sprawiają wrażenie dynamicznego chłodzenia hamulców. Pojazd wyposażony zostanie w 20-calowe koła wykonane z metali stopów lekkich, na których założone zostaną opony 245/30 R20 z przodu oraz 325/25 R20 z tyłu.
RAMA I NADWOZIE
Rama pojazdu zaprojektowana została przez Lee Noble’a i została wykonana z wysoko wytrzymałej stali o zróżnicowanym przekroju z uwzględnieniem odpowiedniej wytrzymałości na skręcanie. Rama ma być lekka i charakteryzować się dużą odpornością na odkształcenia. Opcjonalnie nadwozie, wnętrze oraz podłoga samochodu będą mogły zostać wykonane z kompozytów węglowych i kewlarowych. Według producenta wersja produkcyjna ma być wykonana z nowoczesnych materiałów, m.in. aluminium. Aby zwiększyć wytrzymałość lakieru na zarysowania, wykorzystano do jego produkcji grafen.
SILNIK
Arrinera 33 ma być testowana z centralnie umieszczoną najmocniejszą na świecie wolnossącą jednostką benzynową w układzie V8 o pojemności 8.3 litra i mocy ponad 800 KM oraz momencie obrotowym 850 Nm, napędzającą tylną oś pojazdu poprzez 6-biegową manualną lub sekwencyjną skrzynię biegów. Skrzynię biegów wyposażono w elektroniczne sensory oraz mechanizm różnicowy w którym następuje samoczynne dostosowanie rozdziału momentu napędowego na poszczególne koła napędowe, w zależności od współczynnika przyczepności, a także dzięki dodatkowym sensorom w możliwość zautomatyzowania oraz szybką zmianę biegów poprzez łopatki umieszczone przy kole kierownicy. Z obecną 6-biegową skrzynią CIMA osiągnie 367 km/h, natomiast ze skrzynią Albins osiągnie 390 km/h. Z 7-biegową skrzynią CIMA przekroczy 400 km/h. Prędkość maksymalna została ograniczona do 330 km/h ze względu na opony. Stosunek mocy do masy pojazdu wynosi 654KM/t
Pierwszy prototyp pojazdu wyposażony był w silnik diesla od Audi.
OSIĄGI
WYPOSAŻENIE
Standardowe wyposażenie pojazdu obejmować ma m.in. radioodtwarzacz CD/MP z 4 głośnikami oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby, sportowe fotele, obszywaną skórą deskę rozdzielczą, centralny zamek z pilotem, światła do jazdy dziennej, światła mijania oraz światła drogowe wykonane w technologii LED, 3-ramienną sportową kierownicę, klimatyzację manualną, kamerę cofania, czujniki parkowania, skórzaną tapicerkę oraz złącze AUX.
Opcjonalnie pojazd wyposażyć będzie można m.in. w pakiety:
Termowizja − kamera termowizyjna oraz podnoszony ekran LCD
Carbon wnętrze − elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: konsola środkowa, progi wewnętrzne, rączki w drzwiach, obudowa cyferblatów, kierownica, tylne oparcie foteli.
Carbon − elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: lusterka, tylny dyfuzor, osłona silnika.
Carbon premium − elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: pakiet standard + kompletna karoseria wykonana z włókna węglowego.
Carbon mat − wszystkie elementy wykonane z matowego włókna węglowego.
Car audio premium − system 6 głośników wraz ze wzmacniaczem, DVD z nawigacją.
LED − podświetlenie wnętrza kabiny pasażerskiej oraz drzwi za pomocą LED.
Hamulce − powiększone tarcze hamulcowe i zaciski
Tor − czteropunktowe pasy, utwardzone zawieszenie, obniżony profil opon, fotele kubełkowe wykonane z włókna węglowego.
Exclusive − indywidualny kolor nadwozia, detale wnętrza, przeszycia na skórze, elementy z włókna węglowego w jednym z pięciu dostępnych wzorów pokrywane odcieniem podobnym do koloru karoserii.
Wersja limitowana − „Seria 33”
Arrinera zapowiedziała, że planuje produkcję specjalnej wersji supersamochodu Hussarya o nazwie „Seria 33”. Od zwykłej wersji będzie się różnić elementami stylistycznymi wnętrza i nadwozia. Cena egzemplarza w tym wykonaniu nie została jeszcze ujawniona
KONTROWERSJE
W maju 2012 roku dwaj polscy dziennikarze motoryzacyjni zaprezentowali materiał o kulisach produkcji samochodu, w którym dziennikarze portalu moto.pl dowodzą, że prototyp samochodu jest jedynie repliką innych znanych aut. Firma Arrinera Automotive S.A złożyła w tej sprawie pozew do sądu i w dniu 18 czerwca 2014 roku Sąd Apelacyjny w Warszawie przyznał rację firmie Arrinera Automotive S.A. Wyrok jest prawomocny.
Źródło: Wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Arrinera_Hussarya
"- Kto Ty jesteś?
- Kotek mały.
- Jaki znak Twój?
- Lew." T. Majeran
http://www.alcorhodowla.wordpress.com
- Kotek mały.
- Jaki znak Twój?
- Lew." T. Majeran
http://www.alcorhodowla.wordpress.com
- Scelena
- Posty: 143264
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 194 razy
- Otrzymał podziękowań: 135 razy
- Znak zodiaku:
Re: Nowości motoryzacyjne
Podczas 44 Tokyo Motor Show swoje produkty zaprezentuje 160 wystawców z 11 krajów. Wśród nich 14 japońskich producentów samochodów i motocykli. Nie mogło zabraknąć także producentów z innych krajów, którzy sprzedają swoje pojazdy na rynku japońskim. Wśród nich jest m.in. Fiat Chrysler Automobiles Group (Alfa Romeo, Fiat, Jeep i Abarth), DS oraz Mercedes.
Organizatorzy zapowiadają 76 premier światowych, a wśród nich 42 auta osobowe, 3 użytkowe i 18 motocykli.
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/tar ... 8fwt#fp=as
- Scelena
- Posty: 143264
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 194 razy
- Otrzymał podziękowań: 135 razy
- Znak zodiaku:
Re: Re: Ciekawostki motoryzacyjne i inne technicze
Nowy system bezpieczeństwa? Co robić gdy pęknie opona ...
Wynalazca z Pszczyny - Pan Aleksander Kapica z Pszczyny po krótkiej rozmowie telefonicznej przysłał do redakcji krótki opis swojego urządzenia, opatrzony zdjęciami. O co chodzi? Pokrótce: w momencie nagłego spadku ciśnienia w kole osi kierowalnej (poważne uszkodzenie opony) na kierownicę działają tak duże siły, że przeciętny prowadzący nie jest w stanie utrzymać obranego kierunku jazdy.
Na oś wału kierownicy założył hamulec, który blokuje go w momencie, gdy czujniki umieszczone przy przednich kołach wykażą nagły spadek ciśnienia. „Oczywiście, układ musi zostać po chwili odblokowany, by móc sterować autem, ale prowadzący nie jest już taką sytuacją zaskoczony i trzyma kierownicę oburącz. Przy obecnym zaawansowaniu elektroniki odpowiedni sterownik do tego urządzenia jest bardzo prosty w realizacji i przede wszystkim tani”
Zobaczcie wideo >>> http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/nowy-s ... 6rtt#fp=as
Wynalazca z Pszczyny - Pan Aleksander Kapica z Pszczyny po krótkiej rozmowie telefonicznej przysłał do redakcji krótki opis swojego urządzenia, opatrzony zdjęciami. O co chodzi? Pokrótce: w momencie nagłego spadku ciśnienia w kole osi kierowalnej (poważne uszkodzenie opony) na kierownicę działają tak duże siły, że przeciętny prowadzący nie jest w stanie utrzymać obranego kierunku jazdy.
Na oś wału kierownicy założył hamulec, który blokuje go w momencie, gdy czujniki umieszczone przy przednich kołach wykażą nagły spadek ciśnienia. „Oczywiście, układ musi zostać po chwili odblokowany, by móc sterować autem, ale prowadzący nie jest już taką sytuacją zaskoczony i trzyma kierownicę oburącz. Przy obecnym zaawansowaniu elektroniki odpowiedni sterownik do tego urządzenia jest bardzo prosty w realizacji i przede wszystkim tani”
Zobaczcie wideo >>> http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/nowy-s ... 6rtt#fp=as
- BogdanK
- Posty: 12226
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 146 razy
Re: Re: Ciekawostki motoryzacyjne i inne technicze
"Na oś wału kierownicy założył hamulec, który blokuje go w momencie, gdy czujniki umieszczone przy przednich kołach wykażą nagły spadek ciśnienia. „Oczywiście, układ musi zostać po chwili odblokowany, by móc sterować autem, ale prowadzący nie jest już taką sytuacją zaskoczony i trzyma kierownicę oburącz."
A co będzie jak elektronika zawiedzie i układ się nie odblokuje?
A co będzie jak elektronika zawiedzie i układ się nie odblokuje?
- Halik
- Posty: 57645
- Rejestracja: 23 paź 2015, 08:50
- Marka samochodu: BMW E39 Touring/JunakRS125Pro
- Lokalizacja: PSZ
- Podziękował;: 132 razy
- Otrzymał podziękowań: 131 razy
- Znak zodiaku:
- Kontakt:
Re: Re: Ciekawostki motoryzacyjne i inne technicze
Będzie pewnie to samo co przy wystrzale opony.
Z resztą trochę dziwne dlaczego czujniki mają być tylko założone przy przednich kołach ?? "Wystrzały" na tylnej osi też są niebezpieczne.
Z resztą trochę dziwne dlaczego czujniki mają być tylko założone przy przednich kołach ?? "Wystrzały" na tylnej osi też są niebezpieczne.
- Scelena
- Posty: 143264
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 194 razy
- Otrzymał podziękowań: 135 razy
- Znak zodiaku:
Re: Nowości motoryzacyjne
POLSKI HYBRYDOWY POJAZD DLA WOJSKA
Polscy inżynierowie opracowali dla wojska pojazd z hybrydowym napędem. „Wszędołaz” ma podwozie gąsienicowe, waży niecałe pięć ton i potrafi poruszać się nawet w bagnistym terenie. Dzięki hybrydowemu silnikowi robi to cicho i niepostrzeżenie.
http://www.nowastrategia.org.pl/polski- ... la-wojska/
Polscy inżynierowie opracowali dla wojska pojazd z hybrydowym napędem. „Wszędołaz” ma podwozie gąsienicowe, waży niecałe pięć ton i potrafi poruszać się nawet w bagnistym terenie. Dzięki hybrydowemu silnikowi robi to cicho i niepostrzeżenie.
http://www.nowastrategia.org.pl/polski- ... la-wojska/
- SylVWia
- Moderator
- Posty: 12004
- Rejestracja: 19 mar 2015, 16:01
- Marka samochodu: Opel Omega 2.5 dti
- Lokalizacja: PNT
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Znak zodiaku:
- Kontakt:
Re: Ciekawostki motoryzacyjne i inne technicze
Na sprzedaż - VW Jetta, wykorzystana na planie filmowym "Szybcy i wściekli" <okok>
http://www.barrett-jackson.com/Events/E ... OUS-189640
http://www.barrett-jackson.com/Events/E ... OUS-189640
"- Kto Ty jesteś?
- Kotek mały.
- Jaki znak Twój?
- Lew." T. Majeran
http://www.alcorhodowla.wordpress.com
- Kotek mały.
- Jaki znak Twój?
- Lew." T. Majeran
http://www.alcorhodowla.wordpress.com
- Scelena
- Posty: 143264
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 194 razy
- Otrzymał podziękowań: 135 razy
- Znak zodiaku:
Re: Nowości motoryzacyjne
FSO Polonez 2015 - nowa koncepcja polskiego klasyka
Gdyby nie trudności finansowe FSO, dziś polskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej mogłoby pochwalić się takim oto Polonezem. Autorem wirtualnej koncepcji narodowego klasyka jest Paweł Zarecki, 22-letni Polak mieszkający we Włoszech. Warto zaznaczyć, że utalentowany stylista nie ukończył żadnej szkoły projektowania, a swoje portoflio uzupełnia w domowym zaciszu.
FSO Polonez 2015 to koncept, który wpisuje się w segment D. Pojazd nakreślony z wykorzystaniem nowoczesnej linii przypomina oryginalną mieszankę modeli Volkswagena i BMW. Projekt ma promować polską myśl motoryzacyjną, która miejmy nadzieje stanie na nogi w przeciągu najbliższych lat. Zobaczcie także nową Warszawę - reaktywacja legendy ma szanse na produkcje
Gdyby nie trudności finansowe FSO, dziś polskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej mogłoby pochwalić się takim oto Polonezem. Autorem wirtualnej koncepcji narodowego klasyka jest Paweł Zarecki, 22-letni Polak mieszkający we Włoszech. Warto zaznaczyć, że utalentowany stylista nie ukończył żadnej szkoły projektowania, a swoje portoflio uzupełnia w domowym zaciszu.
FSO Polonez 2015 to koncept, który wpisuje się w segment D. Pojazd nakreślony z wykorzystaniem nowoczesnej linii przypomina oryginalną mieszankę modeli Volkswagena i BMW. Projekt ma promować polską myśl motoryzacyjną, która miejmy nadzieje stanie na nogi w przeciągu najbliższych lat. Zobaczcie także nową Warszawę - reaktywacja legendy ma szanse na produkcje
- Arek
- Posty: 59016
- Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
- Marka samochodu: FSO
- Podziękował;: 224 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
- Znak zodiaku:
Re: Nowości motoryzacyjne
Wygląda zdecydowanie lepiej niż nowa syrena....... <okok>
Lecz tylko na wizualizacji się skończy.... FSO już praktycznie wyburzone.... <zalamka>
Lecz tylko na wizualizacji się skończy.... FSO już praktycznie wyburzone.... <zalamka>
- SylVWia
- Moderator
- Posty: 12004
- Rejestracja: 19 mar 2015, 16:01
- Marka samochodu: Opel Omega 2.5 dti
- Lokalizacja: PNT
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Znak zodiaku:
- Kontakt:
Re: Nowości motoryzacyjne
Niestety... A szkoda, bo mogłoby być całkiem przyjemne autko. Chciałam właśnie powiedziec, że trochę mi VW zalatuje ;) Jestem ciekawa jak ruszy Arrinera <mysli>
"- Kto Ty jesteś?
- Kotek mały.
- Jaki znak Twój?
- Lew." T. Majeran
http://www.alcorhodowla.wordpress.com
- Kotek mały.
- Jaki znak Twój?
- Lew." T. Majeran
http://www.alcorhodowla.wordpress.com
- Arek
- Posty: 59016
- Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
- Marka samochodu: FSO
- Podziękował;: 224 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
- Znak zodiaku:
Re: Nowości motoryzacyjne
Czy do paska <mysli> No może nie do końca.....
Nowa stylistyka aut.... wszystkie są do siebie podobne.....
Polonez to fastback, a nowy to hatchback....
Nowa stylistyka aut.... wszystkie są do siebie podobne.....
Polonez to fastback, a nowy to hatchback....
- Scelena
- Posty: 143264
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 194 razy
- Otrzymał podziękowań: 135 razy
- Znak zodiaku:
Re: Nowości motoryzacyjne
Żuk będzie znów produkowany. I to jaki!
Grupa biznesmenów z Biłgoraja kończy właśnie negocjacje handlowe z Volkswagenem. Wygląda na to, że w połowie przyszłego roku z taśm fabryki w tym niewielkim mieście będzie zjeżdżał… Żuk!
Auto będzie bazowało na kończącym właśnie swój rynkowy żywot Volkswagenie T5. „Z tego modelu przejęta zostanie cała karoseria. W stosunku do VW zmieni się m.in. przód auta, który w Żuku będzie panelem z tworzywa sztucznego” – mówi prezes spółki Polski Dostawczak, Andrzej Ligerski. Nowy Żuk będzie miał też inne przednie reflektory, nawiązujący do dobrze znanego Polakom dostawczaka, a tylne światła będą wykonane w technice led. „Tak jest taniej i prościej” – mówi Ligerski. Poza tym taki był wymóg VW, by produkowany w Polsce pojazd w miarę możliwości różnił się od oryginału...
Czytajcie dalej >>> http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/zuk ... aki/eje55j
Grupa biznesmenów z Biłgoraja kończy właśnie negocjacje handlowe z Volkswagenem. Wygląda na to, że w połowie przyszłego roku z taśm fabryki w tym niewielkim mieście będzie zjeżdżał… Żuk!
Auto będzie bazowało na kończącym właśnie swój rynkowy żywot Volkswagenie T5. „Z tego modelu przejęta zostanie cała karoseria. W stosunku do VW zmieni się m.in. przód auta, który w Żuku będzie panelem z tworzywa sztucznego” – mówi prezes spółki Polski Dostawczak, Andrzej Ligerski. Nowy Żuk będzie miał też inne przednie reflektory, nawiązujący do dobrze znanego Polakom dostawczaka, a tylne światła będą wykonane w technice led. „Tak jest taniej i prościej” – mówi Ligerski. Poza tym taki był wymóg VW, by produkowany w Polsce pojazd w miarę możliwości różnił się od oryginału...
Czytajcie dalej >>> http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/zuk ... aki/eje55j