Test opon letnich – 2020

Obrazek Tematy dotyczące motoryzacji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BogdanK
Posty: 1583
Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
Marka samochodu: Renault 1,5 dCi
Lokalizacja: Katowice

Test opon letnich – 2020

Post autor: BogdanK » 23 mar 2020, 00:01

Test opon letnich – 2020


Tygodnik Motor przeprowadził test 13 opon letnich w rozmiarze 195/65 R15. Okazało się, że w przypadku opon jakość nie zawsze idzie w parze z ceną. Które wybrać, by otrzymać najlepsze parametry i nie przepłacić. To pokazują wyniki naszego testu, przeprowadzonego w np. konkurencjach;

> Jazda po mokrej nawierzchni: droga hamowania ze 100 km/h, aquaplaning poprzeczny, aquaplaning wzdłużny, jazda po okręgu i jazda sportowa na czas,
> Jazda po suchej nawierzchni: droga hamowania ze 100 km/h, jazda sportowa na czas,, właściwości jezdne, hałas zewnętrzny i opory toczenia.

Poniżej wyniki testu:

1. Continental PremiumContatc 6 – Bardzo dobrze zbilansowana, bezpieczna opona o najwyższych parametrach. Zapewnia najkrótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Jest komfortowa i przewidywalna oraz stabilna na krętych drogach. Zasłużone pierwsze miejsce w teście.
2. Bridgestone Turanza T005 – Drugie miejsce Bridgestone potwierdza wysoką jakość modelu Turanza T005. Ta obecna od zeszłego roku na rynku opona zajmuje wysokie lokaty w większości konkurencji testowych. Zapewnia bardzo dobre parametry na sucho oraz mokro i ma przy tym małe opory toczenia.
3. Nokian Wetproof – Trzecie miejsce Nokiana to prawdziwe zaskoczenie tego sezonu. Do tej pory producent znany był z wysokiej jakości opon zimowych, tymczasem nowy model Wetproof udowodnił, że może rywalizować z najlepszym ogumieniem letnim. I to nie tylko parametrami, ale i atrakcyjną ceną.
4. Hankook Kinergy Eco2 K435 – Koreańska opona zdecydowanie lepiej wypada na suchej nawierzchni. Jest stabilna i przewidywalna oraz zapewnia skuteczne hamowanie. Na mokrej nawierzchni okazuje się nieco gorsza, jednak zapewnia spory margines bezpieczeństwa. Warto zauważyć, że dodatkowo ma niskie opory toczenia.
5. Goodyear EfficientGrip Compact – W większości konkurencji Goodyear uzyskuje przeciętne rezultaty. Jest bardzo odporny na poprzeczny aquaplaning i został wysoko oceniony pod kątem właściwości jezdnych na suchej nawierzchni. Opona jest przewidywalna i bezpieczna zarówno na sucho, jak i na mokro.
6. Kumho Wattrun VS31 – Wynik Kumho jest praktycznie na poziomie Goodyeara, jednak koreańska opona nie jest tak zbilansowana jak konkurent. W niektórych konkurencjach wypada dobrze, w innych zaś wyjątkowo słabo. To nie jest dobre z punktu widzenia bezpieczeństwa. Jest przy tym sporo droższa.
7. BF Goodrich G-Grip – Po produkcie klasy średniej z koncernu Michelin można by się spodziewać lepszej lokaty. Opona nie zachwyca osiągami, choć nie można o niej powiedzieć, by była niebezpieczna. Zapewnia stabilne prowadzenie i jest przewidywalna. Dodatkowy mankament to wysoka cena.
8. Dębica Presto HP – Lokata Dębicy to kolejne zaskoczenie w tegorocznym teście. Opona zaskakująco dobrze wypadła na mokrej nawierzchni. Okazała się najodporniejszą na poprzeczny aquaplaning oponą w zestawieniu. W pozostałych konkurencjach jest stabilna, w środku stawki. Najtańsza opona w teście.
9. Dunlop Street Response 2 – Odległa lokata Dunlopa może zaskakiwać. Przegrał z tańszą Dębicą na mokrej nawierzchni. Bardzo dobrze spisał się jedynie w próbie hamowania na suchej nawierzchni, zajmując drugą lokatę. Choć zajmuje odległe miejsce w teście, zapewnia bezpieczeństwo. Ma przy tym umiarkowaną cenę.
10. Maxxis Mecotra 3 – Dalekowschodni Maxxis lepiej wypada na suchej nawierzchni. Na mokrej nawierzchni uzyskuje słabe wyniki, choć zapewnia wymagany margines bezpieczeństwa. Przy przeciętnych parametrach dodatkowo nie może konkurować ceną. Jedyną zaletą opony jest bardzo niski współczynnik oporów toczenia.
11. Kleber Dynaxer HP4 – Po sukcesie zimowej nowości Klebera można by się spodziewać, że także firmowa nowość w segmencie letnim powtórzy sukces. Tymczasem Dynaxer HP4 zajmuje odległą pozycję ze słabym wynikiem punktowym. Jedyną zaletą opony jest pierwsze miejsce w pomiarach hałasu.
12. Yokohama BluEarth RV-02 – Przedostatnie miejsce Yokohamy to duże rozczarowanie, tym bardziej że jest to najdroższa opona w zestawieniu. Dobrze spisała się tylko w próbach na cienkiej warstwie wody. Za to w przypadku aquaplaningu – zarówno wzdłużnego, jak i poprzecznego – zajęła ostatnie miejsca.
13. Nankang – Econex NA-01 – Chiński Nankang wyraźnie odstaje od stawki. Przegrywa prawie wszystkie konkurencje w teście. Jego parametry są do zaakceptowania tylko przy spokojnej jeździe. W innych przypadkach może być niebezpieczny. Kolejną dużą wadą tej opony jest wysoka cena. Opona niegodna polecenia.

Podsumowanie
Tegoroczny test pokazuje, ze na rynku oponiarskim wiele się zmienia. Nie dotyczy to produktu firmy Continental – model PremiumContact 6 zwycięża kolejne europejskie zestawienie, pozostając niekwestionowanym liderem. Jednak następne miejsca nie są już tak oczywiste. Drugą pozycję zasłużenie zdobywa Bridgestone, a na trzeciej plasuje się nowy model Nokiana. Na dalszych miejscach też nie brakuje zaskoczeń – wysoko plasują się produkty koreańskie, Dębica wypadła na mokrej nawierzchni lepiej niż Dunlop, a droga Yokohama zajmuje przedostatnie miejsce. Rozczarowuje też daleka pozycja Klebera.


- źródło: Motor
Za ten post autor BogdanK otrzymał podziękowanie:
Scelena (23 mar 2020, 06:20)
Ocena: 20%

ODPOWIEDZ