Ekostrefa
- BogdanK
- Posty: 12226
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 146 razy
Ekostrefa
https://www.money.pl/gospodarka/stare-d ... 4496a.html
"W listopadzie radni Krakowa przyjęli uchwałę o Strefie Czystego Transportu. Zgodnie z nią, od 1 lipca 2026 r. do miasta nie wjadą samochody benzynowe/LPG niespełniające wymogów emisyjnych Euro 3 (auta wyprodukowane przed 2000 r.) oraz samochody z silnikiem diesla niespełniające wymogów emisyjnych Euro 5 (auta wyprodukowane przed 2010 r.), niezależnie od daty rejestracji pojazdu."
"W listopadzie radni Krakowa przyjęli uchwałę o Strefie Czystego Transportu. Zgodnie z nią, od 1 lipca 2026 r. do miasta nie wjadą samochody benzynowe/LPG niespełniające wymogów emisyjnych Euro 3 (auta wyprodukowane przed 2000 r.) oraz samochody z silnikiem diesla niespełniające wymogów emisyjnych Euro 5 (auta wyprodukowane przed 2010 r.), niezależnie od daty rejestracji pojazdu."
- BogdanK
- Posty: 12226
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 146 razy
Ekostrefa
https://autokult.pl/tysiace-polakow-mog ... 392380768a
Jak ktoś mieszka w miejscowości w której nie ma "ekosfery", to taka naklejka jest mu nie potrzebna. Jeśli kiedyś zdecyduje się pojechać np. na wycieczkę do miasta objętego "ekosferą", to wcześniej musi sobie taką naklejkę załatwić (tylko jak?).
Jak ktoś mieszka w miejscowości w której nie ma "ekosfery", to taka naklejka jest mu nie potrzebna. Jeśli kiedyś zdecyduje się pojechać np. na wycieczkę do miasta objętego "ekosferą", to wcześniej musi sobie taką naklejkę załatwić (tylko jak?).
- BogdanK
- Posty: 12226
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 146 razy
Ekostrefa
https://moto.wp.pl/popularne-samochody- ... 401948064g
"Dziś, mimo prawnej możliwości, w żadnym polskim mieście nie funkcjonuje strefa czystego transportu. Nowe przepisy zmuszą do tego samorządy wszystkich większych miast. Żadna z instytucji nie zgłosiła sprzeciwu wobec rządowych planów.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało stanowiska zgłoszone przez instytucje w ramach opiniowania nowelizacji Ustawy o elektromobilności. W żadnym z nich nie zgłoszono sprzeciwu wobec obowiązku ustanowienia stref czystego transportu w większych miastach. Zgodnie z proponowanym rozwiązaniem samorząd każdego miasta liczącego sobie ponad 100 tys. mieszkańców — a jest ich w Polsce 37 – będzie musiał wyznaczyć strefę czystego transportu. Obecnie Ustawa o elektromobilności określa jedynie, że miasta "mogą" to zrobić. Jeśli nowelizacja przejdzie kolejne etapy drogi legislacyjnej, będą musiały.
Zaostrzeniu kursu co do powstawania stref miałoby towarzyszyć jego rozluźnienie w kwestii ich organizacji. Obecnie do strefy, gdyby ta gdzieś powstała, mogą wjeżdżać pojazdy elektryczne, napędzane wodorem lub gazem ziemnym. Nowelizacja do tej listy dodaje pojazdy napędzane gazem płynnym LPG oraz autobusy zeroemisyjne. Przewidziano jednak pewne wyłączenia. Na terenie stref czystego transportu w latach 2021 — 2025 będzie dopuszczać się ruch pojazdów spełniających normę Euro 4, w latach 2026 — 2030 normę Euro 5, a w latach 2031 — 2035 normę Euro 6."
"Dziś, mimo prawnej możliwości, w żadnym polskim mieście nie funkcjonuje strefa czystego transportu. Nowe przepisy zmuszą do tego samorządy wszystkich większych miast. Żadna z instytucji nie zgłosiła sprzeciwu wobec rządowych planów.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało stanowiska zgłoszone przez instytucje w ramach opiniowania nowelizacji Ustawy o elektromobilności. W żadnym z nich nie zgłoszono sprzeciwu wobec obowiązku ustanowienia stref czystego transportu w większych miastach. Zgodnie z proponowanym rozwiązaniem samorząd każdego miasta liczącego sobie ponad 100 tys. mieszkańców — a jest ich w Polsce 37 – będzie musiał wyznaczyć strefę czystego transportu. Obecnie Ustawa o elektromobilności określa jedynie, że miasta "mogą" to zrobić. Jeśli nowelizacja przejdzie kolejne etapy drogi legislacyjnej, będą musiały.
Zaostrzeniu kursu co do powstawania stref miałoby towarzyszyć jego rozluźnienie w kwestii ich organizacji. Obecnie do strefy, gdyby ta gdzieś powstała, mogą wjeżdżać pojazdy elektryczne, napędzane wodorem lub gazem ziemnym. Nowelizacja do tej listy dodaje pojazdy napędzane gazem płynnym LPG oraz autobusy zeroemisyjne. Przewidziano jednak pewne wyłączenia. Na terenie stref czystego transportu w latach 2021 — 2025 będzie dopuszczać się ruch pojazdów spełniających normę Euro 4, w latach 2026 — 2030 normę Euro 5, a w latach 2031 — 2035 normę Euro 6."