Historia motoryzacji - ocalić od zapomnienia!
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 24 sie 2014, 18:59
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Znak zodiaku:
Re: Historia Motoryzacji - Ocalić od zapomnienia !
Uwielbiam stare auta, szczególnie amerykańske z lat sześćdziesiątych i niemieckie stare beemki.
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Historia Motoryzacji - Ocalić od zapomnienia !
Ja też i powoli będę starała się gromadzić materiały by jak w tytule ocalić je od zapomnienia :> I Was też zachęcam jak znajdziecie coś ciekawego to zapodajcie...
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Historia Motoryzacji - Ocalić od zapomnienia !
Od Warszawy do Malucha : http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/kolejn ... zawy/r4zc7
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Historia Motoryzacji - Ocalić od zapomnienia !
Polskie auta , które mogły zawojować świat.
W czasach PRL, polscy konstruktorzy mieli dużą fantazję, której niestety z różnych powodów nie udało się przekuć w masowo produkowane auta, które zawładnęłyby ulicami. Oto jej efekty.
Zobacz galerię >>> http://autokrata.pl/uzywane/polskie-aut ... iat_a22145
W czasach PRL, polscy konstruktorzy mieli dużą fantazję, której niestety z różnych powodów nie udało się przekuć w masowo produkowane auta, które zawładnęłyby ulicami. Oto jej efekty.
Zobacz galerię >>> http://autokrata.pl/uzywane/polskie-aut ... iat_a22145
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Historia Motoryzacji - Ocalić od zapomnienia !
Remontowali auto przez 15 lat od rdzawego złomu do...zobaczcie sami. Efekty niesamowite.
Peugeot 402 Eclipse
Krok po kroku 30 zdjęć >>> http://autokrata.pl/news/remontowali-au ... -do_a22204
Peugeot 402 Eclipse
Krok po kroku 30 zdjęć >>> http://autokrata.pl/news/remontowali-au ... -do_a22204
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Historia Motoryzacji - Ocalić od zapomnienia !
Dostał w spadku złom , który jest wart ćwierć miliona dolarów
Pewien mieszkaniec Stanów Zjednoczonych dostał w spadku samochód. Minę miał nietęgą, kiedy zobaczył, co odziedziczył. Samochód był stary i zardzewiały. Postanowił więc pozbyć się grata na aukcji. Jakie było jego zdziwienie, kiedy podczas licytacji cena osiągnęła ćwierć miliona dolarów. Okazało się, że gruchot to unikatowy model Pontiaca z 1963 roku. General Motors wyprodukowało tylko 14 takich samochodów
Zabaczcie galerię >>> http://www.fakt.pl/wydarzenia/dostal-w- ... 87313.html
Pewien mieszkaniec Stanów Zjednoczonych dostał w spadku samochód. Minę miał nietęgą, kiedy zobaczył, co odziedziczył. Samochód był stary i zardzewiały. Postanowił więc pozbyć się grata na aukcji. Jakie było jego zdziwienie, kiedy podczas licytacji cena osiągnęła ćwierć miliona dolarów. Okazało się, że gruchot to unikatowy model Pontiaca z 1963 roku. General Motors wyprodukowało tylko 14 takich samochodów
Zabaczcie galerię >>> http://www.fakt.pl/wydarzenia/dostal-w- ... 87313.html
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Historia Motoryzacji - Ocalić od zapomnienia !
Po 60 latach barwnej historii FSO zwalnia ostatnich 1800 pracowników. W razie upadku koniec czeka także kilkanaście spółek-córek. Gwoździem do trumny okazało się radykalne podniesienie podatków władze miasta Warszawa, jednakże swoją rękę przyłożyli politycy obu z systemów i wszystkich opcji którzy po 60 latach rzucania fabryce kłód pod nogi w końcu doprowadzili ją do upadku . http://youtu.be/00DNbx_o3VQ
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Historia motoryzacji - ocalić od zapomnienia!
Syrenę 102 produkowano w latach 1962-1963. Od poprzedniego modelu – Syreny 101 odróżniała się krótszą klapą bagażnika o innej konstrukcji i innymi drobnymi detalami nadwozia. Dodatkowo zmieniono ustawienie koła zapasowego w bagażniku na prawie pionowe, co zaowocowało wzrostem pojemności ładunkowej. Zastosowano także nowe odchylane fotele przednie.
W pasie tylnym zaczęto montować zespolone lampy, zamiast pochodzących z Warszawy. Nadwozie malowano najczęściej w dwóch kolorach, dach w kolorze zbliżonym do barwy kości słoniowej, resztę karoserii w kolorze wybranym przez nabywcę (najczęściej błękit). Dźwignię hamulca ręcznego przeniesiono na prawo od kolumny kierowniczej – pod deskę rozdzielczą, dodano także drugie położenie dla stacyjki, które uruchamiało rozrusznik. Moc silnika i osiągana prędkość maksymalna w porównaniu z Syreną 101 pozostały niezmienione]. Zalecana przez producenta prędkość podróżna wynosiła 60-75 km/h.
Produkowano również model 102 S wyposażony w silnik o pojemności 992 cm³ i mocy 42 KM przy 4200 obr./min z Wartburga 312. Zastosowano w nim skrzynię biegów ze zsynchronizowanymi biegami II, III i IV. Prędkość maksymalna wynosiła 125 km/h. Zewnętrznie model 102 S różnił się od 102 podwójnymi listwami ozdobnymi umieszczonymi poniżej klamek po bokach auta, oraz przednim grillem z pionowymi gęsto rozmieszczonymi żeberkami pokrytymi chromowanymi listwami. Powstało około 150 egzemplarzy wersji 102
W pasie tylnym zaczęto montować zespolone lampy, zamiast pochodzących z Warszawy. Nadwozie malowano najczęściej w dwóch kolorach, dach w kolorze zbliżonym do barwy kości słoniowej, resztę karoserii w kolorze wybranym przez nabywcę (najczęściej błękit). Dźwignię hamulca ręcznego przeniesiono na prawo od kolumny kierowniczej – pod deskę rozdzielczą, dodano także drugie położenie dla stacyjki, które uruchamiało rozrusznik. Moc silnika i osiągana prędkość maksymalna w porównaniu z Syreną 101 pozostały niezmienione]. Zalecana przez producenta prędkość podróżna wynosiła 60-75 km/h.
Produkowano również model 102 S wyposażony w silnik o pojemności 992 cm³ i mocy 42 KM przy 4200 obr./min z Wartburga 312. Zastosowano w nim skrzynię biegów ze zsynchronizowanymi biegami II, III i IV. Prędkość maksymalna wynosiła 125 km/h. Zewnętrznie model 102 S różnił się od 102 podwójnymi listwami ozdobnymi umieszczonymi poniżej klamek po bokach auta, oraz przednim grillem z pionowymi gęsto rozmieszczonymi żeberkami pokrytymi chromowanymi listwami. Powstało około 150 egzemplarzy wersji 102
Re: Historia motoryzacji - ocalić od zapomnienia!
miałem 105L, na pamiątkę został kawał kartki na benzynę z nr rej. "błękitnego gromu". Kartki to też historia motoryzacji, tak jak bańki do mieszania mieszanki w CPN. Czasy były niby biedne, ale za garażem stała pełna 200l beczka benzyny, był przydział i trzeba było kupować, mieliśmy wtedy Skarpetę, motocykl i motorower. Do motocykla i motoroweru jakiś czas można było tankować do pełna w dni miesiąca, które miały taką cyferkę, jak ostatnia cyfra nr rej. Zbiornik był odkręcony, motocykl tankowało się po dystrybutorem, odprowadzało na parking i przelewało ze zbiornika do samochodu i tak ze trzy razy. Za 10 dni powtórka.
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Historia motoryzacji - ocalić od zapomnienia!
Spis Muzeów Motoryzacyjnych w Polsce. http://autopolki.pl/lifestyle/historia- ... olsce.html